FANDOM

Mozilla Firefox (dawniej Mozilla Firebird, Phoenix) – popularna przeglądarka internetowa oparta na silniku Gecko. Dostępna na licencji Open Source.

Funkcje Edytuj

Przeglądanie w kartach Edytuj

Bez wątpienia to jedna z cech, którą Firefox mógł się poszczycić, jednak aktualnie większość przeglądarek posiada taką funkcję. Firefox miał jednak karty jako jeden z pierwszych.

Dodatki Edytuj

Dodatki, czyli skrypty napisane dla tej przeglądarki rozszerzają ją o nowe funkcje, zaczynając od pogody, przez narzędzia do tworzenia stron WWW, wyszukiwarki, a kończąc na odtwarzaczach muzyki.

Łatwe dodawanie do zakładek Edytuj

Firefox 3 posiada obok paska adresu przycisk w kształcie gwiazdki służący do szybkiego dodawania aktualnej strony do zakładek.

Zwiększone bezpieczeństwo Edytuj

Dzięki podświetleniu paska adresu na żółto (wersja Firefox 3.x) widzisz, kiedy połączenie jest szyfrowane. Poza tym, gdy występuje jakikolwiek błąd w certyfikacie, szyfrowaniu itp. Firefox powiadamia o tym.

Przydatne dodatki do Firefoxa Edytuj

  • Web Of Trust (w skrócie WOT) – dzięki ocenie użytkowników powiadamia, czy strona, na którą wchodzisz jest bezpieczna.
  • AdBlock Plus – prawie doskonały filtr reklam. Obsługuje wyrażenia regularne.
  • Web Developer Toolbar i Firebug – pozwalają na łatwą kontrolę przy tworzeniu stron internetowych.
  • It's all text! – umożliwia edycję pola tekstowego przy użyciu zewnętrznych edytorów, tworząc mały przycisk Edit przy polu przeznaczonym do edycji.
  • Greasemonkey – pozwala na rozszerzanie możliwości stron internetowych poprzez dodawanie do nich własnych skryptów.
  • Chatzilla – jeden z popularniejszych klientów IRC.
Przeglądarki internetowe
Epiphany | Galeon | Internet Explorer | K-Ninja | Mozilla | Mozilla Firefox

Netscape Navigator | Opera | Safari | Google Chrome

Więcej z Fandomu

Losowa wiki